Turen går til Paris – del 2

Som skrevet tidligere, så agter jeg i år at sende redaktionerne fra begge blogs, andreaskrog.dk og nytkampfly.dk, til Paris Airshow. Alle mand drager således tirsdag den 21. juni med SAS mod byernes by. Med mindre end fjorten dage til og med kun en enkel dag på showet, har jeg tænkt lidt over hvad jeg vil prioritere dernede, når redaktionerne rykker ud bevæbnet med både blok, pc, kamera og videokamera.

Boeings 787’er skulle have været min helt klare førsteprioritet. Men den kommer desværre første om onsdagen på showet, der varer fra mandag den 20. juni til søndag den 26. juni. Så den må jeg have til gode til når den bliver indsat i almindelig drift og til den tid snuppe en sviptur til New York med Norwegian bare for at prøve den revolutionerende Dreamliner. Launch customeren, japanske ANA, får de første eksemplarer i tredje kvartal i år. Jeg vil dog forsøge at komme ombord i den nye opdaterede jumbojet 747-8.

På den civil side vil jeg gribe en rigtig god læseridé og kigge nærmere på udfordrerne til Airbus A320 og Boeing 737 i fremtiden. De kinesiske og russiske opkomlinge.

På den militære side har jeg valgt at prioritere helikopterne på bekostning af kampflyene. Jeg vil naturligvis besøge kampflyproducenternes stande, men jeg vil først og fremmest bruge mit krudt på at komme ”up close and personal” med de tre deltagere i konkurrencen om ny maritim helikopter til brug på de danske inspektionsskibe og fregatter. Video-rundvisninger er målet. Eurocopters AS565 Panther vil være der og det samme gælder Sikorskys MH-60R Seahawk. AgustaWestland giver overhovedet ikke lyd fra sig.

Og så skal der ellers bare kigges på fly, uddeles og modtages visitkort, nørdesnakkes og kigges på fly igen. Jeg er ved at have en del aftaler på plads, men er stadig åben for andre aftaler også.

Hvis I har gode ideer til ting jeg skal kigge på dernede, så sig til. Og ellers er det bare at glæde sig til jeg er hjemme igen.

Dette indlæg blev udgivet i Alle indlæg, Civil luftfart og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *