F-18 Tour de Force Finale i Washington D.C. – og hjemover…

Dette indlæg blev udgivet i Alle indlæg, Indkøb af nye kampfly og tagget . Bogmærk permalinket.

0 svar til F-18 Tour de Force Finale i Washington D.C. – og hjemover…

  1. Anonymous skriver:

    Er F-16 produktionslinien ikke lige blevet lukket ned? Man skal jo bruge linien (rent fysisk) til JSF.

    Efter Norsk og Hollandsk fravalg af Gripen er det ærlig talt svært at se Danmark vælge dette fly, når samarbejdspartnerne enten er NON-NATO, ligger langt pokker i vold, eller kun lige har købt nok fly til at varetage det nationale afvisningsberedskab (air policing) – Ungarn og Tjekkiet har ingen INT OPS erfaring at dele ud af overhovedet med Gripen.

    Super Hornet vil betyde skift af partner til US Navy, hvilket næsten er som til et nyt land 🙂
    Al snakken om at “så kan vi også lande på et hangarskib” er tom snak – det kræver ekstremt meget træning, som danske piloter aldrig vil få uden et hangarskib at træne på…

    Men Super Hornet flyver og med kendt pris, og det er da en styrke.
    Prisen er til gengæld ukendt når de sidste 10-15 leveårs elektronikopdateringer skal laves.
    Her ved vi ikke om US Navy stadig flyver. Australien gør nok, men ikke med mange. Jo flere fly at deles med, jo billigere opdateringer…

    Vores F-16 er top moderne idag netop fordi vi har storebro USAs flåde på mere end tusind F-16 til at betale størstedelen af de løbende udviklingsomkostninger her i flyets slutfase.

    JL

  2. Torben skriver:

    Gode reportager fra USA!
    F-16 er slet ikke inde i billedet, men hvorfor mon det? Var der noget om F-18’s dogfighting egenskaber?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *